Pomóż podopiecznemu O funduszu Regulamin ONKOFundusz Najczęściej zadawane pytania Kontakt Polityka prywatności
Polityka prywatności
POLITYKA PRYWATNOŚCI PORTALU ONKOFUNDUSZ.PL
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy dokument (zwany dalej: „Polityką Prywatności”) określa zasady ochrony prywatności, tj. zasady gromadzenia, wykorzystywania, przetwarzania i ochrony danych osobowych użytkowników (zwanych dalej: „Użytkownikami”) portalu dostępnego pod adresem elektronicznym https://www.onkofundusz.pl (zwanego dalej: „Portalem”), oraz określa mechanizm plików Cookies używanych w Portalu.
- Administratorem danych osobowych Użytkowników w rozumieniu art. 4 pkt 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej: „RODO”) jest Fundacja Polska Koalicja Pacjentów Onkologicznych z siedzibą w Warszawie (adres: ul. Ciołka 10/112, 01-402 Warszawa), wpisana do rejestru stowarzyszeń innych organizacji społecznych
i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej oraz do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS: 0000333981, NIP: 5252459491, REGON: 141943761 (zwana dalej: „Administratorem”). - Kontakt z Administratorem możliwy jest:
- drogą pocztową lub osobiście w siedzibie Administratora (ul. Miedziana 3A/3, 00-814 Warszawa);
- za pomocą poczty elektronicznej na adres: biuro@onkofundusz.pl.
- Administrator jest właścicielem Portalu.
- Użytkownikami są osoby korzystające z usług świadczonych przez Administratora za pośrednictwem Portalu, określonych w Regulaminie Portalu (zwanego dalej: „Regulaminem”). Niniejsza Polityka Prywatności stanowi integralną część Regulaminu.
§ 2
ZAKRES ZBIERANYCH DANYCH OSOBOWYCH
- Administrator zbiera dane osobowe Użytkowników w związku ze świadczeniem za pośrednictwem Portalu usług, o których mowa w Regulaminie Portalu onkofundusz.pl, tj. udostępnieniem możliwości przeprowadzenia Zbiórki za pośrednictwem Portalu na wybrany Cel, oraz wpłacania Darowizn w ramach Zbiórki.
- Zakres zbieranych danych osobowych różni się w zależności od usługi, z którą związane jest zbieranie danych, i obejmuje odpowiednio:
- w przypadku przeprowadzenia Zbiórki – dane osobowe Podopiecznego, tj. imię, nazwisko, adres e-mail, wizerunek jak również wybrane dane osobowe w postaci danych dotyczących zdrowia, tj. wskazujących na chorobę onkologiczną Podopiecznego;
- w przypadku wpłacania Darowizn w ramach Zbiórki – dane osobowe Darczyńcy, tj. imię, nazwisko, adres, numer rachunku i adres e-mail, w zależności od wybranej metody płatności Darowizny i danych przekazywanych przez bank Darczyńcy;
- w przypadku korzystania z formularza kontaktowego w Portalu – imię, nazwisko i adres
e-mail.
- Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu świadczenia przez Administratora usług za pośrednictwem Portalu.
§ 3
CEL PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników wyłącznie w celu:
- umożliwienia Użytkownikom korzystania z Portalu, przez co należy rozumieć przeprowadzenie Zbiórki za pośrednictwem Portalu na wybrany Cel oraz wpłacania Darowizn w ramach Zbiórki;
- zapewniania bezpieczeństwa usług świadczonych przez Administratora drogą elektroniczną, w tym w szczególności w celu egzekwowania przestrzegania przez Użytkowników Regulaminu oraz zapobiegania i przeciwdziałania oszustwom
i nadużyciom; - wykonywania obowiązków wynikających wprost z obowiązujących przepisów prawa;
- statystycznym i archiwizacyjnym;
- dochodzenia roszczeń wynikających z prowadzonej przez Administratora działalności gospodarczej lub statutowej.
§ 4
PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników na podstawie następujących przepisów:
- w odniesieniu do wszystkich danych osobowych Podopiecznego oraz Darczyńcy, o których mowa w § 2 ust. 2 Polityki Prywatności, z wyłączeniem danych wrażliwych i wizerunku, jak również w odniesieniu do danych przekazanych w formularzu kontaktowym w Portalu – art. 6 ust. 1 lit. b RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
- w odniesieniu do danych wrażliwych Podopiecznego, o których mowa w § 2 ust. 2 Polityki Prywatności – art. 9 ust. 2 lit. a RODO, tj. osoba, której dane dotyczą, wyraziła wyraźną zgodę na przetwarzanie tych danych osobowych w jednym lub kilku konkretnych celach;
- w odniesieniu do wizerunku Podopiecznego, o którym mowa w § 2 ust. 2 Polityki Prywatności – art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. osoba, której dane dotyczą, wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów;
- w odniesieniu do pozostałych przypadków przetwarzania danych Użytkowników,
o których mowa w § 3 Polityki Prywatności – art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora.
§ 5
UPRAWNIENIA UŻYTKOWNIKÓW
- Dane osobowe Użytkowników gromadzone są w siedzibie Administratora, tj. pod adresem: ul. Miedziana 3A/3, 00-814 Warszawa.
- Użytkownicy mają uprawnienia do:
- cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- wglądu do swoich danych osobowych;
- żądania poprawiania swoich danych osobowych, jeżeli dane te są nieaktualne, niekompletne lub nieprawdziwe;
- żądania ograniczania przetwarzania danych osobowych;
- żądania usunięcia danych osobowych;
- żądania wydania kopii danych osobowych;
- żądania przeniesienia danych osobowych innemu administratorowi danych osobowych,
o ile będzie to technicznie możliwe; - wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w przypadkach określonych w art. 21 RODO;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego ds. ochronnych danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).
- Realizacji uprawnień, o których mowa w ust. 2 powyżej, Użytkownicy mogą dokonać poprzez złożenie Administratorowi właściwego oświadczenia woli:
- osobiście w siedzibie Administratora (ul. Miedziana 3A/3, 00-814 Warszawa);
- drogą pocztową na wskazany wyżej adres siedziby Administratora;
- za pomocą poczty elektronicznej na adres: biuro@onkofundusz.pl.
- Administrator ma prawo do odmowy usunięcia danych Użytkowników, jeżeli ich zachowanie jest niezbędne w celu realizacji roszczeń lub jeżeli wymagają tego obowiązujące przepisy prawa.
§ 6
DOSTĘP DO DANYCH OSOBOWYCH
- Dane osobowe Użytkowników nie będą udostępniane przez Administratora innym podmiotom ani osobom trzecim z wyjątkiem przypadków, gdy:
- Użytkownicy wyrazili na to zgodę;
- jest to konieczne w celu realizacji usług świadczonych przez Administratora za pośrednictwem Portalu;
- jest to konieczne z uwagi na wykrywanie oszustw i zapobiegania im, a także rozwiązywania innych problemów dotyczących oszustw, bezpieczeństwa i kwestii technicznych;
- jest to wymagane obowiązującymi przepisami prawa lub uzasadnionym żądaniem instytucji państwowych oraz organów wymiaru sprawiedliwości.
- Dodatkowo, Administrator może udostępnić dane osobowe Użytkowników podmiotom, które upoważnił lub którym powierzył przetwarzanie danych osobowych, tj.:
- dostawcom usług prawnych i doradczych w przypadku dochodzenia przez Administratora roszczeń związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą lub statutową;
- dostawcom usług technicznych i organizacyjnych umożliwiających Administratorowi świadczenie usług za pośrednictwem Portalu;
- pracownikom i współpracownikom.
§ 7
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe Użytkowników będą przechowywane nie dłużej niż to będzie konieczne do należytego świadczenia usług za pośrednictwem Portalu, a także przez okres przedawnienia roszczeń cywilnoprawnych przysługujących Administratorowi względem Użytkowników, tj. przez okres 6 lat od dnia rozpoczęcia przetwarzania tych danych.
§ 8
ZABEZPIECZENIA ORAZ OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Administrator oświadcza, że przetwarza dane osobowe Użytkowników zgodnie z wymogami RODO oraz innych obowiązujących przepisów o ochronie danych osobowych, które uzupełniają i/lub wdrażają RODO, w tym przede wszystkim, że stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną,
a w szczególności zabezpiecza dane osobowe Użytkowników przed udostępnieniem ich osobom nieupoważnionym, utratą czy uszkodzeniem.
§ 9
MECHANIZM COOKIES
- Portal używa plików tekstowych zwanych Cookies.
- Cookies zapisywane są przez serwer na komputerach Użytkowników.
- W celu korzystania z Portalu konieczne jest zezwolenie na przechowywanie Cookies na komputerach Użytkowników. Brak zezwolenia może oznaczać brak możliwości lub utrudnienia w korzystaniu z Portalu.
- Cookies nie służą do gromadzenia danych osobowych Użytkowników.
- Cookies nie zmieniają konfiguracji komputerów Użytkowników, nie służą do instalowania bądź odinstalowania jakichkolwiek programów komputerowych, nie ingerują w integralność systemów bądź danych Użytkowników.
- Administrator zastrzega sobie możliwość korzystania z usług podmiotów trzecich w zakresie opracowania statystyk dotyczących korzystania z Portalu. Administrator oświadcza, że w takim przypadku podmiotom takim nie zostaną udostępnione żadne dane identyfikujące Użytkowników.
- W ramach Portalu mogą być stosowane trzy rodzaje plików Cookies: „sesyjne” (session cookies), „stałe” (persistent cookies) oraz „analityczne”. Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniach końcowych Użytkowników do czasu wylogowania (opuszczenia strony). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniach końcowych Użytkowników przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkowników. Cookies „analityczne” umożliwiają lepsze poznanie sposobu interakcji Użytkowników w obszarze Portalu. Gromadzą informacje o sposobie korzystania z Portalu, typie strony, z jakiej Użytkownicy zostali przekierowani, oraz liczbie odwiedzin i czasie wizyty Użytkowników w Portalu. Informacje te nie rejestrują konkretnych danych osobowych Użytkowników, lecz służą do opracowania statystyk korzystania z Portalu.
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. 2004 Nr 171, poz. 1800 ze zm.), Użytkownicy mają prawo zadecydowania w zakresie dostępu plików Cookies do swojego komputera poprzez ich uprzedni wybór w oknie swojej przeglądarki.
- Jak zarządzać plikami Cookies - instrukcje zarządzających przeglądarkami internetowymi:
§ 10
ADRES IP
Administrator zastrzega sobie możliwość gromadzenia adresów IP Użytkowników, które mogą być pomocne przy diagnozowaniu problemów technicznych z serwerem, tworzeniu analiz statystycznych (np. określeniu z jakich regionów notowanych jest najwięcej odwiedzin) oraz administrowaniu
i udoskonalaniu Portalu.
§ 11
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w Polityce Prywatności, jeśli wymagać tego będą przepisy prawa lub zmiany wprowadzane w Portalu. O planowanej zmianie oraz terminie jej wejścia w życie Administrator poinformuje Użytkowników za pośrednictwem Portalu.
- Użytkowników korzystających z Portalu obowiązuje aktualna Polityka Prywatności.
Do pobrania:
©2024 Polska Koalicja Pacjentów Onkologicznych, Polityka prywatności »
Projekt i wykonanie: Net Partners